The ponytail has gone (och ett stort grattis till HammerFall)

Innan jag börjar med den verkliga nyheten så måste jag först gratulera HammerFall! Deras nya platta, No Sacrifise, No Victory, har nämligen sålt guld i Sverige. Detta betyder att den sålt mer än 20 000 exemplar! Jag tror att det är första gången som det händer för bandet sedan 2002 års Crimson Thunder (för jag vet att Chapter V... inte gjorde det och jag tror inte att Threshold gjorde det heller, även om den hamnade etta på albumlistan), så ett stort grattis! Det bevisar också att det faktiskt finns fler än jag i det här landet som gillar lite äkta kvalitetsmusik.

Men nu till saken. Och saken är ingen liten sak, det är kanske den största sak som hänt i Rockens historia!!! Nu överdrev jag kanske liiiiiiiiite. Men det är helt klart en ganska stor nyhet. Francis Rossi har nämligen klippt av sig sin legendariska hästsvans! För dem av er som inte är så bevandrade att de vet vem Francis Rossi är så spelar han gitarr och sjunger i det klassiska (gubb?)rockbandet Status Quo. Under den största delen av hans karriär så har han haft en hästsvans. Den har han nu alltså klippt av sig.

Som en förklaring på detta säger Francis Rossi följande: In the past few years my hair has got so thin that there's not enough to work into a decent ponytail. A few weeks ago it dawned on me that I looked ridiculous. So I decided to forget about clinging to my youth and it was time to grow old gracefully.

Bildbeviset på att detta är sant kan ni hitta HÄR, det är en artikel i tidningen The Sun om just detta. Men nu ska jag avsluta mitt lilla inlägg med en livevideo från just Satus Quo, när de framför sin hit Rockin' all over the World. Passa på att kolla, för det kan bli sista gången ni ser och hör den typen av rock spelas här (min blogg handlar ju faktiskt om Hårdrock). Varsågoda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0