Slayer-nacke, trött men glad!

Igår var det HammerFall på Hovet!!!! Behöver jag säga något mer? Så jädra skoj och underbart!! Två bra förband, varav ett var ganska mycket bättre än det andra, och ett fantastiskt huvudband! Jag ska på något sett försöka summera:

Först ut var Bullet. De lät ganska bra faktiskt, helt klart över förväntan. Tidigare hade jag endast hört tre låtar från bandet och alla dessa spelade dom, dessa var också i mina öron de bästa som de spelade. Dusk til Dawn, Heading for the top och Bite the Bullet var det, och de kunde man digga med i utan problem. Det som hade kunnat vara bättre dock var helt klart sångarens mellansnack, som bestod av samma sak hela tiden, och det kanske var lite fantasilöst ibland. Men på det hela taget så var det helt okej!

Sabaton var andra och sista förband. De var faktiskt riktigt bra! Många låtar från Art of War plattan plus några gamla och jag märker mer och mer hur jag håller på att bli ett Sabaton fan. Jag kommer helt klart att vara där nästa gång bandet kommer till Stockholm på en egen turné. Det var mycket energi rakt igenom, mellansnacket var lite småskoj ibland och musiken spelades klanderfritt!! Kort sagt, en grymt bra spelning!

Efter ett, i mina ögon, väldigt snabbt jobb av roddarna (kommer nämligen med fasa ihåg Helloween/Gamma Ray konserten som jag var på 2007 där det tog 45 minuter att rodda om från Gamma Ray till Helloween) så drog HammerFall igång! De startade med Punish and Enslave från nya plattan No Sacrifise, No Victory och fick redan från start med sig publiken (i alla fall vad jag såg där jag stod och trängdes). Sedan följde närmare 2 timmar av underbar musik från hela bandets karriär. Det bjöds på självklara låtar som Heeding the Call och Renegade, ett antal låtar från nya plattan och några helt oväntade låtar som till exempel Trailblazers! Det hela avslutades med en rykande het Hearts on Fire som gjorde att man inte ville att det skulle ta slut. Men det gjorde det tyvärr och nu väntar jag redan på nästa gång som "The Templars of Heavy Metal" kommer till staden! I MISS YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här nedan ser ni några bilder som jag tog med min mobil, klicka på dom så blir de större!

Bullet  Bite the Bullet!  Sabaton  Gallipoli!HAMMERFALL!!  Joacim Cans  Something for the Ages, Mr Pontus Norgren  Let the Hammer... FALL!!  Tack så mycket Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0