Nytt YouTube klipp (igen)!

Jepp, nu har det hänt igen. Jag har satt mig ner och lagt alldeles för mycket tid och energi åt att klippa ihop en musikvideo för min YouTube kanal! Låten jag har valt denna gång är HammerFalls 10 minuters epos Knights of the 21st Century från plattan Chapter V; Unbent, Unbowed, Unbroken från 2005. Men hur har jag då valt att illustrera denna låt? Jo, jag har klippt ihop ett liveklipp med bandet i fråga, där de spelar Knights... (taget från Rebels with a Cause DVDn), med ett antal klipp från filmen Guld Kompassen. Nu är jag inget större fan av filmen, men jag tyckte att den passade in.

Så, trots att mitt förra inlägg var baserat på två musikvideor, kommer jag nu att visa resultatet av mina mödor här nedan. Mycket nöje!


Till sist kan jag också berätta att jag återigen spenderat lite pengar på skivor. Denna gång har jag beställt Dream Evils debutplatta Dragonslayer (eftersom låten In flames you burn naglat sig fast extremt hårt i min hjärna), Nocturnal Rites Shadowland (jag har nämligen börjat tycka att, efter att jag de senaste dagarna lyssnat mer på bandets tidigare verk, det var nog fel att döma ut dom som "ett något hårdade The Poodles" efter att jag hört plattan The 8th Sin) och Magnums samlingsalbum The Classic Collection (eftersom jag har börjat gilla dettta brittiska band skarpt och tror att jag ska gå och se dom när de kommer till Stockholm i september).

That var allt för idag folks! Ha det så trevligt i (det där satans :-P) solskenet!


Kommentarer
Postat av: Dennis

Den låten är grym, jag tycker du gör rätt att beställa Dragonslayer albumet :)

2009-06-30 @ 10:44:51
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0