Ny KISS platta till sommaren!

Innan jag börjar berätta om det som rubriken handlar om så måste jag bara berätta att det här faktiskt är inlägg nummer 101 på den här bloggen!!!! Jag måste säga att jag aldrig trodde det om mig själv när jag startade den här bloggen, den 20de april 2008 (fan, snart närmar det ju sig 1 år), att jag skulle orka hålla på så här länge. 101 inlägg!! Hallå?!! Men nu till ämnet.

KISS har många gånger sagt att det ALDRIG kommer att komma någon ny platta (med nya låtar) från bandet. Anledningen har varit att skivbranschen ser ut som den gör idag, med nedladdning och sånt. Gene Simmons (The Demon, bas) sa till och med i en intervju, under förra året tror jag, att alla band som publicerar nya låtar idag ger sig ut på väldigt tunn is.

Detta verkar nu ha ändrats (kanske på grund av en viss orkester från Australiens stora försäljningssuccé med deras första album på 8 år. Men vad vet jag), för KISS officiella hemsida skriver nämligen att bandet tänker slå sig ner i studion igen. Plattan (som kommer att bli den första sedan 1998 års Psycho Circus) kommer att släppas i sommar och kommer att vara producerad av Paul Stanley (The Starchild, gitarr). Efter det så kommer bandet att åka iväg på en mindre turné också. Mer står det inte.

Frågan är om man kan förutsätta att det är det "nuvarande" KISS som kommer att lira på plattan. Eller om Simmons och Stanley återigen bestämmer sig för att ta in de båda andra originalmedlemmarna istället (något som jag i och för sig är högst osannolikt). Jaja. Tiden för utvisa detta.

Med allt detta i tankarna så tänkte jag att det vore helt naturligt att avsluta det hela med en klassisk KISS video! Detta är en av mina absoluta favoritlåtar med KISS (dock är den från den osminkade perioden, så tyvärr blir det inget smink :-P), God Gave Rock n' Roll to You II!!! Mycket Nöje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0