I hårdrocksvärlden, inget nytt.

Nackdelen med att ha en så inriktad blogg som jag har är att man är ganska låst. Detta kan vara väldigt bra, särskilt för mig som troligen inte skulle orka med en blogg som tar upp ALLT mellan himmel och helvete, men det är ibland lite svårt. Tillexempel så finner man sig i en ganska svår sits när det inte finns någonting nytt att skriva om (tex som nya HammerFall videon). Då kan man antingen ta till en nödlösning och skriva någon helt utflummad reflektion (läs mitt inlägg om Power Metal tillexempel). Eller så kan man publicera något annat (tillexempel min lilla serie Textrader... eller Metal Heads In Time).

Idag är en sådan dag som det inte hänt något särskilt på (förutom att jag har fått veta att Edguy har fått byta lokal från Lisebergshallen till Trädgår'n i Göteborg, detta rör dock inte mig men är säkert tråkigt för de göteborgska fansen). Så det blev en liten kort reflektion istället :-P

Kan dock avslöja att jag har precis återupptäckt hur bra Iron Maiden faktiskt är. Sitter just i denna stund och lyssnar på deras platta Brave New World nämligen. Och jag måste nog fan säga att det är riktigt bra. I mitt lilla huvud låter det faktiskt bättre än "klassikerna".

Men, men. Nu ska jag inte uppta din tid mer med det här dravlet :-P. Nästa gång hoppas jag att jag har fått något vettigare att skriva om. Annars så får jag väll slå till med en recension av en av de 3 plattorna jag nyligen köpte (Edguy - The Singels, Stratovarius - Intermission, Gamma Ray - Somewhere Out In Space). HARE!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det är en katastrof att den flyttas! Lisebergshallen är en underbar arena men jag har aldrig hört någon säga något positivt om Trädgår'n...

2009-01-20 @ 20:13:54
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0