Can you feel the H.E.A.T tonight?

Ikväll så kommer det första riktiga bandet i årets Melodifestival att framträda med låten 1000 Miles. DN ger idag låten betyget 2 (av 5) och skriver följande:

Hårdrock med betoning på hår. H.E.A.T har bra tryck på scenen, headbangar som tokar och poserar som om Joey Tempest aldrig blivit singer/ songwriter. Genren har tack vare Poodles haft ett uppsving i Melodifestivalen på senare år, men pudlarna har haft mer direkta refränger - och häftigare pyroteknik - än H.E.A.T:s väl anonyma nummer.
*Förhandstips: sjua.

Jag har inte hört låten än, så jag ska kanske inte uttala mig, men hallå. Hårdrockslåtar är väll mer än refränger och pyroteknik, eller? Annars tycker jag att recensenten ger en ganska bra recension, så varför denna 2a?

Nu tänkte jag leka lite opinionsbildare (eftersom min blogg e så otroligt populär, börjar närma mig Blondinbella status snart. Jag bara väntar på att Let's Dance ska höra av sig). Jag tänkte uppmana alla som brinner för RIKTIG musik där ute att för en gångs skull rösta i denna uppblåsta TV-lek! Hjälp nu H.E.A.T att göra, som trummisen Crash uttrycker det, tävlingen till något för andra än bara barnfamiljer och homosexuella män! Jag kommer att rösta, något som jag annars ALDRIG brukar göra.

Jag menar, kolla vilka andra muppar som är med ikväll. Ring och smsa: 099-230 04 eller 099-320 04.


Feel the Heat, från den självbetitlade debutplattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0