Skit och skräp!

Igår spelade Sonata Arctica på Kubben i Stockholm. Men jag var inte där... jag låg hemma och var sjuk... skit och skräp...

Nu har jag i och för sig sett Sonata en gång. Men jag skulle gärna ha sett dom igen med den nya och helt fantastiska skivan The Days of Grays i ryggen. Ush och blä! KOM TILLBAKA SONATA!!

Det var egentligen allt jag hade att skriva idag. Men innan jag går ska jag göra två saker. Dels ska jag introducera en nyhet som inom kort kommer att komma här på bloggen och dels ska jag tipsa om en intervju.

Men för att börja med nyheten. Jag kommer inom kort (vi får se när... kan vara imorgon eller nästa år) att introducera en ny kategori med namnet "De 10". Och det kommer att röra sig om listor av olika slag hade jag tänkt mig. Vi får se hur det hela utvecklas men jag har redan en lista klar, som kommer att stäcka sig över 10 inlägg (som kommer att komma i en extremt ologisk ordning). Det kan bli skoj.

Och sen tipset då. Det finns en ny intervju med Tobias Sammet på hans hemsida nu som helt klart är värd att läsa. Där säger han till exempel följande om de kommande Avantasia plattorna:

"There is not one single song that doesn't deserve to be on there. We have 22 songs, we have Classic Metal stuff, Epic Metal stuff, but it is that combination of silent tunes and heavy tunes, the dynamics that make those albums what they are. We have Meat Loafish choirs, epic orchestral parts and great melodies. Fast stuff, slow stuff, traditional Hard Rock stuff. Great ballads, I am very happy. This musical is a movie for your soul, you close your eyes and listen and you will be taken on a journey. To me I got the feeling that this is the most intense musical journey I have ever set off on. This is Avantasia at its best, man."

Kolla in hela intervjun HÄR!

Så. Nu var vi klara för idag! Bye, bye!

Kommentarer
Postat av: Dennis

Stora förhoppningar om albumet nu, har dom gått ut med nåt utgivningsdatum?

2009-12-16 @ 18:03:44
Postat av: Madeleine

Tobi <3 De albumen, alltså, förväntningarna är inte nådiga! För övrigt, släppa två album på PÅSKAFTON!? sen när blev det en bra idé?



Du missade verkligen något med Sonata! I alla fall om de var lika bra i Sthlm som i Gbg! Det var lika fantastiskt som det brukar vara med dem :D <3

2009-12-16 @ 20:58:42
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Oh så bittert för dig för de var grymma. Otroligt grymma. De spelade Flag to the ground, As if the world wasn't ending, the last amazing grays, och Juliet från nya skivan. Inga låtar från winterheart's guild

2009-12-16 @ 22:10:34
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0