Remember me? I got Metal news for you!

Hej hopp i lingonskogen!! Det var ett bra tag sen. En vecka och en dag närmare bestämt. VARFÖR har jag då inte skrivit något på såååå länge då kan man fundera på. Jo du... hehe... I won't tell you that!! Jag har haft fullt upp, så enkelt är det :-)

Men nu börjar ju julen närma sig med stormsteg, och med tanke på hur deppig nyheten från förra inlägget var så tänkte jag att jag skulle bjuda på inte mindre än TRE ROLIGA nyheter från Metal världen!

Vi börjar med nyhet 1: Rhapsody of Fire kommer snart tillbaka! Minns ni att jag skrev något inlägg för ett tag sedan att jag saknade detta band, som hittills verkat uppslukad av jorden? Nehe, okej... Men de är i alla fall inte så borta längre. Rhapsody of Fire har nu nämligen lyckats ta sig ur sina rättsliga bekymmer med Magic Circle Music, skivbolaget ägt av Manowars bassist Joey DeMaio, och skrivit på för Nuclear Blast Records (hm... måste jag förklara vilka Nuclear Blast är... nej... jag tror inte det...)! De har också släppt nyheten att de, den 5 mars 2010, kommer att släppa deras nästa album, som har fått namnet The Frozen Tears Of Angels!
De skriver bland annat:
"In the last months, we worked very hard and now all we can say is that a great new album, a real masterpiece of power/speed/symphonic metal, is finally ready!"
Låter spännande! More news of this is about to follow I belive!

Nu vidare till nyhet nummer 2: Dream Evil släpper den 25 januari sitt nya album In The Night! The bans säger följande:
"The new album will be called "In The Night" and is again in DREAM EVIL’s very own vein. We're sure that this will become the strongest DREAM EVIL release so far and with songs like "Immortal", "In The Night", "Bang Your Head" and "In The Fires Of The Sun" we will melt your brains!"
Låter helt klart lovande! Sen när en annan låt heter The Unchoosen one blir man ännu mer nyfiken. Den MÅSTE ju bara ha någonting att göra med The Choosen One från debuten Dragonslayer! Spännande, spännande!

And now. The final nyhet, nummer 3: Göteborgarna i Mustasch har nu släppt en video till låten Mine! Varför tar jag upp det då kan man fråga sig. Jag är ju egentligen inte något större fan av denna grupp. Jo. Mine är nämligen den första singeln som jag köpt på lääänge (tror den senaste var Natrual High med HammerFall, eller nått sånt), och jag tycker att den är så jävla bra!! Fantastiskt!! Jag har faktiskt seriöst övervägt att köpa hela den nya, självbetitlade, plattan. Men sen hörde jag några andra låtar och det var inte alls lika bra. Men man ska aldrig säga aldrig.
Här är i alla fall videon till den grymma låten! Mycket nöje!


That's all för idag! Vi får se om det dröjer lika länge till nästa gång. Men jag tror inte det :-P


Kommentarer
Postat av: Dennis

Sabaton släpper nytt till våren :D

2009-12-06 @ 22:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0