Scorpions ger sig ut på turné

De tyska hårdrockslegenderna i Scorpions ger sig i år ut på en ganska omfattande turné. Hittills så har 18 spelningar offentlig gjorts på bandets hemsida, en siffra som ökar nästan hela tiden. Spelningarna som offentlig gjorts äger rum i Ungern, Slovakien, Ryssland, Bulgarien, Grekland, Frankrike och Finland. Hela turnélistan kan du hitta HÄR.

Det har alltså ännu inte sagts någonting om de kommer till Sverige eller inte, men visst vore det skoj! Allt man kan göra ät att hoppas att det kommer att dyka upp ett eller två Sverige datum också. För visst skulle det vara roligt att få se dessa legender. De kanske inte är mitt absoluta favoritband, men jag gillar deras låtar.

För att nu gå vidare till någonting helt annat. Mina beställning från Ginza kom igår :-D. Jag sitter just nu och lyssnar på Markus Grosskopf's Bassinvaders plattan, Hellbassbeaters. Det är metal helt uten gitarrer, alltså bara med bas, trummor och sång. Det är faktiskt ganska intressant, även fasst jag kanske kan tycka att låtarna inte håller någon skyhög nivå direkt (räkna med recension). Jag hade också beställt nya plattan med Revolution Renaissance (ni vet, Timo Tolkkis nya band), Age of Aquarius, och den smått klassiska Sonata Arctica plattan Reconing Night. Dessa två skivor var riktigt bra faktiskt, ni kan räkna med en recension även av en av dessa (nämligen Revolutions plattan).

Detta var allt för idag. Tills nästa gång; gissa vilken blogg som snart hållit på i ett år! :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0