2 nya releaser från 2 storheter inom den närmaste tiden

Innan jag börjar dagens inlägg så vill jag bara säga; jag har fått sommarjobb, hahaha!!

I sommar och i höst så kommer två av den melodiösa underground hårdrockens storheter ut med varsitt nytt album. Det första, som släpps i juni, är norrmannen Jörn Lades nya JORN platta. Detta kan tyckas lite konstigt eftersom det inte alls var länge sedan han släppte sitt senaste album, Lonely are the Brave. Norrmannen har också medverkat i ett antal projekt under förra året och även nyligen släppt en live DVD. Det är alltså en väldigt produktiv man. Nya plattan har i alla fall fått namnet Spirit Black. (Vidare kan också nämnas att Jörns gamla band Masterplan har blivit av med sin sångare och kommer att presentera en ny inom kort).

Nästa skivsläpp kommer från tyskarna i Freedom Call (ni vet, bandet som påminner som Rhapsody of Fire och som har samma trummis som GammaRay). I augusti eller september så släpper de sitt nya album Legend of the Shadowking. Enligt bandet så kommer det att bli ett konceptalbum som kommer att handla om en tysk aristokrat som levde "in the 19th century".

Det var allt för idag. Till nästa gång funderar jag på att skriva ihop en recension av nya Revolution Renassance plattan. Den kommer att få ett ganska högt betyg tror jag, trots att den är lite småtråkig emellanåt.


Kommentarer
Postat av: Anonym



Kikade in, säger hej och önskar dig en fortsatt trevlig dag!



Passar också på att önska dig välkommen till mitt kryp-in:

http://www.metrobloggen.se/offer



Där skriver jag för att överleva vardagen, för att finna vägen tillbaka till ett lyckligt liv efter våldtäkten.



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

2009-04-21 @ 19:55:56
URL: http://www.metrobloggen.se/offer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0