Edguy släpper singel collection

Edguy är ett rätt märkligt band på många sätt och vis. Några av deras bästa låtar finns endast med på singlar (eller om man vill kalla det för det, EPs). Så är till exempel fallet med min absoluta Edguy favorit; Judas at the Opera, där självaste Michael Kiske gästsjunger. Den låten är bara med på Superheroes singeln och (av anledningar som jag inte kan förstå) på en efterföljande fullängdaren Rocket Ride. Så är även fallet med en hel del andra låtar. Därför så släpper nu bandet alla dessa låtar på en sammlingsplatta! Här finns låtar som Spooks In The Attic, The Savage Union och en annan av mina favoriter, den underbart roliga Life And Times Of A Bonustrack.

Denna sammling släpps den 24de denna månad. Jag tycker att det är lite skojigt att dem släpper en samling med gammla singlar en månad innan nya plattan, istället för en ny. Men, men. Det är som sagt en märkligt band.

Ett märkligt land som ska rösta snart är ju U.S.A. Självklart så har min favorit tv serie "The Simpsons" tagit upp det. Resultatet kan ni se här nedan! Tills nästa gång, hare bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0