STRATOVARIUS RETURNS IN 2009

Det meddelandet fick jag idag se när jag av en slump besökte Stratovarius hemsida. Som ni som följt min blogg och övrig metal press troligtvis redan vet så har det varit ett himla liv runt det här bandet det senaste året. Först så lade bandets ledare Timo Tolkki ner det för att istället spela in de låtarna som var tänkta som den nya Strato plattan under namnet Revolution Renaissance. Men nästa år så är bandet tillbaka med en ny gitarrist vid namn Matias Kupiainen. Stratovarius trummis Jörg Michael säger följande om denna nya medlem:
In Matias we found new character who fits perfectly with his way of melodic guitar shredding, he is a killer player, a 'Wunderkind' from Finland!

Så nästa år kommer alltså en ny platta från dessa finska power metal legender. Det ska bli intressant, inte för att jag är något stort fan av bandet, utan för att se hur bandet klarar sig utan Tolkki bakom spakarna.

Nästa år kommer det även en ny platta med Revolution Renaissance. Denna gång inte som ett projekt med gästmusiker, utan som ett band. Timo Tolkki har hittat permanenta medlemmar och de har redan spelat in en del. Det också bli intressant att höra hur det låter. Kan man inte vänta på den nya plattan så finns några gratis MP3 filer som de spelat in på bandets hemsida http://www.revolution-renaissance.com/

Det var allt för idag. Hare bra allesammans!


Kommentarer
Postat av: xander

Edguys nya album ligger ute :P Kungbra.

2008-11-11 @ 17:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0