Nytt Avantasia album på gång

Knappt hade Edguys senaste album släppts innan jag fick reda på att herr Tobias Sammet nu planerar att följa upp årets The Scarecrow med en ny platta under Avantasia fanan. Det står nämligen i en intervju med Tobias som publicerades igår på hans hemsida (http://www.tobiassammet.com/). I intervjun kommer en fråga om han kunde tänka sig att jobba med producenten Sascha Paeth (som bland annat producerat The Scarecrow och Edguys två senaste album) igen så svarar han bland annat så här;
 
"Behind the scenes we have slowly started working on the forthcoming Avantasia record and I will do everything to have the biggest production, I've ever had. I am negotiating with an orchestra right at the moment and I just wanna have a bombastic, monumental movie for the ears. And for such an undertaking there is no one who is better than Sascha, he is like a brother to me."

Jag säger bara, spännande!! Jag hoppas verkligen att herr Sammet denna gång har den goda smaken att bjuda in Joacim Cans (HammerFall), Tony Kakko (Sonata Arctica) och Andi Deris (Helloween) till att medverka på skivan! Jag tror att de skulle passa perfekt. Dock så får vi vänta lite på de beskeden eftersom Sammet först har en världsturné med Edguy framför sig.

På tal om Edguy kan jag också meddela att det svenska förbandet för europaturnén, H.E.A.T, ska vara med i nästa års Melodifestival. Congratulations!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0