Förband för HammerFall klara!

Som ni förhoppningsvis inte missat så släpper HammerFall nytt album den 20de februari nästa år. Efter det så följer som sedvanligt en stor turné som bland annat innefattar en spelning på Hovet i Stockholm (som jag självklart kommer att se). Igår blev det officiellt vilka som får följa med HammerFall på denna turné.

Som fösta förband har vi ett band som heter Bullet. Fråga mig inte vilka de är eller hur de låter, för det har jag 0 aning om :-P. Det enda jag vet är att de är från Sverige.

Det andra förbandet är däremot lite mer intressant. Det blir det svenska bandet Sabaton. Detta band har jag egentligen ingen större koll på. Men jag har läst mig till att dem är ganska bra live (någon dum recensent har till och med sagt att det är som ett HammerFall med extra allt, något som jag har ytterst svårt att tänka mig). Så det kan nog bli ganska intressant.

Turnén kommer för övrigt att heta "Any Tour Necessary 2009", vilket är en anspelning på en låt på nya plattan (dock inte titellåten).

Till sist så publicerar jag även här affischen för denna turné. Grattis :-P

Any Tour Necessary 2009!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oh..jag tror inte att du kommer bli besviken på Sabaton. Dom är grymt bra live faktiskt. Stod typ längst fram på deras spelning på Metaltown i somras (A)

2008-11-11 @ 18:37:42
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: xander

hammerfall var mitt favvoband när jag var "liten" men sabaton har faktum med gått om..! Riktigt bra ös på de äldre skivorna och live e det jävlar så bra =), gillas tinnitus sanctus då?:] min favvo e Dragonfly..!

2008-11-12 @ 11:33:41
Postat av: Mr.MASA himself

Svar till xander: Har inte hört Tinnitus Sanctus än, släpps ju på fredag och jag gillar inte att ladda ner. När det gäller HF så har dem alltid varit mitt favoritband, ända sedan jag upptäckte dem. Visserligen gillar jag andra band oxå, men HF är alltid favoriter.

Cheers!

2008-11-12 @ 17:00:29
URL: http://masa91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0