Awesome!

Igår var jag och såg de finska storheterna Sonata Arctica på Tyrol i Stockholm. Helskotta (:-P) vad bra det var! De spelade nästan alla mina favoritlåtar och de gav verkligen allt på scen! De spelade låtar som (förutom de som jag trodde att de skulle spela, se inlägget innan) Gravenimage, It Wont Fade och Draw Me. Grymt bra låtar! Hade i och för sig gärna velat höra The Harvest också, men man kan ju inte få allt.

För att fortsätta på ämnet awesome så kom mitt efterlängtade paket från Ginza i fredags. 3 grymma grejor fanns med. Jag kommer troligtvis att ge dessa en riktig recension inom den närmaste framtiden, men tills dess så kan jag sammanfatta lite grann.
Första grejen var de nya GammaRay DVDn Hell Yeah - The Awesome Foursome. Denna har jag kollat igenom första skivan bara, och jädrar vad bra det är. Förutom ett helt otroligt framträdande av GammaRay så kunde man njuta av riktigt roligt och intressant kameraarbete. Allt kändes väldig proffsigt och häftigt.
Andra grejen var en "best off" med Scorpions. Jag har aldrig tidigare lyssnat på bandet och fick mig en rejäl överraskning. Riktigt bra låtar faktiskt!
Sista grejen var en platta med Nocturnal Rites. Den var helt okej. Bra melodier och bra sång. Låter lite som en hårdare version av The Poodles.

Jaja, mer får ni läsa i kommande recensioner. Nu så ska jag visa några bilder som jag tog igår. Mycket Nöje!

Förbandet Pagans Mind    Tony Kakko  Elias Viljanen  Henrik Klingenberg  Will you draw me

Det var allt för idag! Hare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0