MASA News #2

Jaha, då var det dags ännu en gång!
Nedan följer ett sammandrag över det absolut viktigaste som händer just nu!!!!

Team Cans i final i "Körslaget"
Då har det hänt som jag absolut inte trodde skulle hända när "Körslaget" på tv4 drog igång; HammerFall mannen Joacim Cans och hans Mora-kör har tagit sig till final!
Igår blev det klart, efter att Team Cans hade kört Def Leppards Pour some suger on me och Ricky Martins Livin la vida loca (en låt som programledaren Gry Forell :-P valt). Trots att mr Cans inte verkade helt överlycklig över programledarens val. Dom kom till final tillsammans med Brolles Norrlands-kör och slog därmed ut Lotta Engbergs kör. Nu får vi se var dom hittar på till finalen, i vilken jag självklart håller på Team Cans från Mora! Jag är faktiskt väldigt förvånad att dom kommit så här långt. Jag trodde nämligen att Jockes kör skulle bli en av dom första att åka ut, eftersom herr Cans helt klart var den minst kända körledaren ute i stugorna. Men vad betyder Cans framgång i Körslaget för HammerFalls karriär då? Den frågan får jag återkomma till efter finalen nästa vecka, men jag tycker helt klart att det är riktigt skoj att höra lite hårdrock på bästa sändningstid i tv4!

Ny Merallica platta den 28de Oktober????
Enligt ett ryckte så kommer Metallica att släppa sin nya platta den 28de Oktober i år. Ryktet kommer ifrån sajten Amazon.com. Amazon listar på sin sida årets kommande skivor och har satt just den 28de oktober som release-datum för den nya plattan. Men det som är lite konstigt är att varken Metallica själva eller deras skivbolag (Warner) har bekräftat detta. Så vad är du sant? Jag har ingen aning men om jag skulle gissa på något så kommer Metallicas nya platta att släppas den 28de oktober. Jag tror att Amazon på något sätt har fått det datumet av antingen Warner eller Metallica med uppmaningen att inte säga något. Sedan så har väll någon på Amazon klantat till det lite :-P
Varför tar jag då upp det här? Jag är absolut inget fan av Metallica, jag tycker faktiskt att de bra låtar som dom gjort kan räknas på en hand. Men bandet är ju faktiskt ett av de största i världen så det är hur som helst en viktig händelse, på något sjukt sätt.

Line Up för Avantasia spelningarna bekräftade
Som jag skrev i förra inlägget (Edguy arbetar på ett nytt album!!!!) så kommer Edguy mastermind Tobias Sammet under sommaren att ta med sig sitt soloprojekt Avantasia ut på vägarna för första gången. På Avantasias tre plattor (varav dom två första helt klart är moderna klassiker) så figurerar ett antal kända musiker och sångare, så som Michael Kiske, Bob Catley, Kai Hansen, André atos, Eric Singer och många fler. Detta har självklart lätt till spekulationer om vilka Sammet skulle ta med sig ut till de olika festivalerna i sommar. Jag kan nu berätta vilka som faktiskt kommer att följa med. Enligt Sammet själv så kommer följande personer att följa med;
Jorn Lande (Jorn, ex-Masterplan), André Matos (ex-Shaman och Angra), Amanda Somerville, Olli Hartmann, Bob Catley (Magnum, ska dock inte vara med på alla shower), Sascha Paeth, Miro, Robert Hunecke, Claudy Yang och Frank Lindentha.

Om du själv inte vet vilka alla dessa personer är (något som inte ens jag vet) så får du helt enkelt ta reda på det.

Avantasia kommer till Sweden Rock Festival i sommar.

Chemical Wedding på engelska biografer
Filmen som bygger på Bruce Dickinsons (Iron Maiden, för dom idioterna som inte visste det) soloalbum Chemical Wedding har nu haft premiär på engelska biografer. Frågan är om den även kommer att komma hit. Jag har ingen aning om vad filmen handlar om men enligt trailern så verkar den vara riktigt cool. Jag får väll helt enkelt vänta, hoppas, och se!
Här är i alla fall trailern till filmen:



Det var nr 2 av MASA News! Vill du läsa det första så får du helt enkelt scrolla ner på den här sidan :-P

Always remember: Heavy Metal is the Law!

Kommentarer
Postat av: Josefin

hej du :)
jadu, det är lite svårt nu när du har en annan stilmall, men det är nog enklare om du besöker designadinblogg.se istället, för där får du en bättre beskrivning eller förklaring över hur du gör. Jag fixade det genom den designbloggen :P Hoppas det blir bra :)

2008-05-04 @ 19:45:39
URL: http://joschie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0