Okunniga recensenter!

Nu har det egentligen blivit dags för ett nytt Metal Heads in Time. Men på grund av en oerhört okunnig recensent så skjuts det upp till ett obestämt datum.

Jag läste i helgen en recension av In Flames spelning på Gröna Lund. Av någon avledning läste jag den och blev väldigt förvånad. I recensionen stod det att In Flames var det första metalband någonsin att spela på Gröna Lund. Ursäkta språket men; VAD FAN MENAR HAN DÅ? Senast förra året spelade HammerFall på Grönan och jag är säker på att det även har hänt tidigare. Kiss spelade till exempel där någon gång på 70-talet och jag har för mig att Alice Cooper även har varit där och lirat. Hur kan en person som har detta som jobb inte veta det? Det är i och för sig inte så konstigt eftersom i stort sätt alla recensenter på de större tidningarna är smaklösa idioter som bara lyssnar på det som är inne och hippt. Men att skriva, helt utan relevans, att In Flames är det första metal bandet NÅGONSIN (nej jag har inte missuppfattat, precis så stod det) tyder på en stor brist på kompetens. Jag hade kanske kunnat acceptera det på någon liten blogg, (ska jag säga :-P) men när det står i Dagens Nyheter så blir jag lite upprörd.

Detta är inte första gången som jag har uppmärksammat den totala okunnigheten hos våra recensenter ute i landet (självklart med undantag från de fina människorna i Sweden Rock Magazine). Det finns otaliga exempel på någon stureplans tönt som fått i uppdrag att recensera en metalplatta. Självklart blir det då låga betyg från den. Varför låter man inte insatta människor skriva recensionerna??

Till sist så ska jag bara kommentera något helt annat. Kiss var ju och spelade på Stockholm Stadion i fredags. Jag var inte där men jag tycker ändå att det kanske börjar räcka snart. Det är endast två originalmedlemmar kvar och de två andra bär samma smink som föregångarna. Det tycker jag är lite larvigt. Jag förstår att man vill ha kvar maskerna, men varför får de nya inga egna? Eric Carr och Vinnie Vincent, tillfälliga Kissare från 80-talet, fick ju det.

Med det resonemanget avslutar jag nu detta inlägg.

Ps: på torsdag släpps Timo Tolkkis nya album New Era med det nya bandet

. Medverkar gör bland andra Tobias Sammet (Edguy) och Michael Kiske (ex-Helloween). Missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Ny morfar

Rätt Martin !

Här osar dett hett, och med all rätt. Håller fullständigt med dig i dina avsnitt ovan. Det är inte bara dessa previligerade idioter som får igenom sitt skit i medierna. Det gäller istort sett hela mediabranschen. Så det så !

2008-06-03 @ 08:54:18
Postat av: Metalnallen

Kolla in mina metal o rock recensioner, kommentera gärna!

2009-01-18 @ 12:07:35
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0