Judas Maiden

Nu så har Judas Priests nya skiva Nostradamus släppts och blivit sågad av recensenterna. Det var väll ganska väntat faktiskt på grund av valet av ämne för skivan. Jag menar, vilken "seriös" och "profisionell" recensent (läs mitt inlägg om dessa idioter) skulle ge en skiva av ett 40-årigt band som handlar om nån 1700-tals profet bra betyg? Det finns inte på kartan. Sen om skivan är ett mästerverk bryr dom sig inte så mycket om. Jag ska i och för sig inte uttala mig eftersom jag bara hört en låt från skivan (mitt exemplar kommer nämligen på posten nästa fredag från ginza tillsammans med de båda HammerFall releaserna som släpps då), titellåten Nostradamus. Enligt min mening så är den riktigt bra. Men som sagt så ska jag inte gjöra som recensenterna och recensera albumet innan jag ens hört det. Min recension kommer om några veckor.

Ett annat stort brittiskt band som är på tapeten nu är Iron Maiden. Som jusst nu håller på med sin turné Somewhere back in time där dom endast kör låtar från bandets guldålder, 80-talet. Dom kommer till Stockholm Stadion den 16de juli! Alltså om mer eller mindre exakt en månad. Detta ska jag gå på. Det är ju egentligen ingenting man får missa eftersom det både är den största turnén som något band någonsin gjort i norden och så är det troligtvis sista chansen att höra några av dessa låtar live. Det ska bli riktigt skojsigt.

För att nu avsluta detta lilla inlägg så ska jag visa ett liveklipp från Somewhere back in time. Detta är filmat i brasilien i år. Låter är en av mina personliga favoriter, Wasted Years. Vi får även ett litet smakprov av Bruce Dickinson humor :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0