Michael Kiske tillbaka på video

Efter en jädra massa år så återvänder nu den tyske sångaren Michael Kiske till rampljuset. Michael Kiske, mest känd för sin tid i Helloween under slutet av 80-talet och början av 90-talet, har i och för sig gett ut en rad skivor de senaste åren. Han har bland annat medverkat på alla plattor med Avantasia, på metal operan Aina, på Edguys låt Judas at the Opera och en hel del andra grejor också. Han har även gett ut ett antal plattor under eget namn och tillsammans med några andra musiker under namnet Place Vendôme. Trots det så har han dragit sig för att ställa sig i rampljuset, både på video och live (vissa menar till och med att han egentligen inte gillade att spela live när han var med i Helloween heller). Det senaste som man såg från honom var videon till låten Always från hans första soloplatta, Instant Clarity.

Men nu gör alltså Kiske (jag kanske borde nämna att denna Kiske är lite av en legend inom Metal världen, numer så spelar han dock inte alls metal, utan någon pop/rock grejs) comeback, i alla fall på video. Det gör han med rockbandet Place Vendôme. Place Vendôme släpper nämligen snart sin andra platta, Streets Of Fire, med Kiske på sång. Till det så ska det spelas in en video, till låten My Guardian Angel. I denna video medverkar Kiske.

Jag måste säga att jag inte är något stort fan av det som Michael Kiske håller på med idag (jag är däremot ett stort fan av hans insatser i Helloween), men han har en fantastisk röst som inte lämnar någon oberörd. Det ska jag nu bevisa genom att visa Kiskes senaste video. Videon som jag pratade om här ovan:

Always med Michael Kiske. Låten är för övrigt tillägnad till Ingo Schwichtenberg, Helloweens originaltrummis som tog självmord 1995 till följd av hans schizofreni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0