Any Tour Necessary

Just nu händer det inte så mycket i världen som rör min blogg, och det min blogg handlar om. Så därför så tänkte jag att vi skulle bekanta oss med de band som spelar förband till HammerFall på deras nästa turné, Any Tour Nacessary.

Som första förband har vi Bullet. Bullet är ett hårdrocksband (nehä) från Växjö i Sverige. Dom spelar klassisk hårdrock väldigt mycket i stil med ett särskilt aktuellt band från Australien. De har släppt två album, Heading for the top (2006) och Bite the Bullet (2008). Vill du läsa mer om det här bandet så rekommenderar jag deras hemsida www.bullet.nu

Videon till låten Dusk til Dawn, som jag tror är från Bite the Bullet.



Andra förbandet är också svenskt. Det är Sabaton från Falun. Bandet startades 1999 och deras låtar handlar främst om krig och slag (de flesta jag har hört har handlat om Andra Världskriget). Sabaton har gett ut 4 album (varav en är en nyinspelning av deras första platta som aldrig släpptes). Senaste plattan var Art of War som kom i år. Vill du veta mer så finns deras hemsida www.sabaton.net

Videon till låten Cliffs Of Callipoli (som faktiskt inte handlar om andra världskriget) från Art of War.



Jahaja. Hare trevligt i all julstämning!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Bullet kan man nog klara sig rätt bra utan... Men Sabaton är mysiga :D <3

2008-12-11 @ 17:01:10
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Hur gott är det inte-båda favoritsångarna på samma turné!

2008-12-15 @ 19:18:09
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0