Svt är märkliga ibland.

Idag hade jag tänkt lämna hårdrocken för ett litet tag och istället fokusera på någonting annat. Nämligen Svts sätt att göra reklam för sina program.

För några dagar sedan när jag klickade runt på YouTube så hittade jag ett grymt roligt klipp. Det var från någon svensk humorserie som jag aldrig sätt förut och Henrik Dorsin (flintskallig kille som varit med i Parlamentet, inte Henrik Hjelt) medverkade. När jag sedan kollade upp det lite närmare så fick jag reda på att klippet kom från humorserien Grotesco som tydligen alldeles nyligen gått på Svt. Jag blev jätte förvånad. Hur kunde jag ha missat detta roliga? Sedan kom jag på det. Jag hade inte sett en enda reklamgrej för detta program. Nu är det inte så att jag tittar på Svt dygnet runt, men ändå! Borde det inte vara mer reklam för detta underbart roliga program?

Men, men. Det är som det är. Nu när jag missat hela serien så får jag hoppas att den släpps på DVD. Och tills det händer så får jag väll helt enkelt utnyttja YouTube till det fulla och kolla på så många klipp från serien som finns :-P

Till sist så ska jag visa det klippet som jag först fastnade för. Det är en parodi på många saker, men kolla på hela för det hänger ihop på slutet. Det enda dåliga är att det är någon som försökt översätta till engelska. Men strunta i texten bara så blir det nog bra :-P



Till sist kan jag berätta att en länk till HammerFalls skivinspelnings blogg finns under "LÄNKAR"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0