Edguy arbetar på ett nytt album!!!!

Ett av de senaste decenniets bästa tyska metalband håller just nu på med att skapa deras åttonde (eller nionde om man räknar Savage Poetry en eller två gånger) studioalbum!!!!
Beskedet kom i lördags på bandets hemsida, http://www.edguy.net/, och gör mig väldigt glad :-D
I texten står det att dom går in i studion för första gången nästa vecka, vilket då blir den här veckan får man anta, och kommer sedan att fortsätta tills dom blir klara. Det kommer dock självklart att bli ett antal avbrott i produktionen eftersom Tobias Sammet (the main man) och producenten Sascha Paeth ska ut på vägarna med Tobies soloprojekt Avantasia (som Sascha spelar gitarr på) för första gången någonsin. Sedan kommer arbetet att fortskrida normalt.
Mr.Sammet skriver på hemsidan att den nya plattan kommer att vara en musikalisk fortsättning på de två senaste albumen Hellfire Club och Rocket Ride. Det kommer alltså att mer luta åt den klassiska hårdrocken än åt den lite nyare Power Metallen, som på Edguys tidigare skivor. Dock säger sångaren att den nya plattan inte kommer att vara lika "goofy" som Rocket Ride, som ju hade de helt vansinniga låtarna "Catch of the Century", "Trinidad" och "Fucking whit Fire (Hear force one)".

Så vi får väll se hur den nya plattan blir, och om den retar gallfeber på alla fans som tycker att bandet har förändrats för mycket sedan 2001 års Mandrake. Jag tillhör dom som däremot tycker att bandet har utvecklats och blivit bättre än dom var från början. Jag ser fram emot den nya plattan och hoppas, trots det Tobie säger, att det kommer att bli några crazy låtar på den. Sen så hoppas jag också, eller jag tror mig faktiskt nog veta, att Edguy kommer att åka ut på ännu en världsturné, där som besöker Stockholm. För faktum är att jag aldrig har sett Edguy live, även fast dom är en av mina favoritband.

Men i väntan på den nya plattan så får jag helt enkelt luta mig tillbaka och lyssna på de tidigare mästerverken. Och för att avsluta detta inlägg med stil så ska jag bifoga en av Edguys videor. Det är "Lavatory Love Machine" från Hellfire Club och den beskriver ganska väl vad som föregår i dessa tyskars huvuden :-D



Nu tar jag helg och ni kan inte vänta er något nytt inlägg förrän möjligtvis på söndag. Men då blir det, om inget annat händer, ett nytt nummer av MASA News!

Metal Out!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Oh, ser fram emot nytt album :D

2008-04-29 @ 20:36:40
URL: http://joschie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0